Groeten uit Arua - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Familie Breejen - WaarBenJij.nu Groeten uit Arua - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Familie Breejen - WaarBenJij.nu

Groeten uit Arua

Door: Geesje

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 December 2012 | Oeganda, Arua

Op gevaar af om gelijk weg geklikt te worden ( Arua kennen we nu wel…) toch een bijdrage van de den Breejens. De voorgaande waren tenslotte door onze gasten gepost en we hoorden berichten dat “men” vond dat we niets teveel van ons lieten horen. Dus, laptop op schoot, terugblikken en tikken.

Na al het manvolk uit de Alblasserwaard kwamen de gezusters Kooiker uit Overijssel. Logees en vis blijven drie dagen fris, zeggen ze. Wat ons betreft was al het bezoek van de afgelopen maanden juist verfrissend en goed(ook zeer goed houdbaar na 3 dagen na opening). Bijzonder om de band te verstevigen tussen gemeenteleden en familie. Personeel en leerlingen van de praktijk school kijken ook met plezier terug op de samenwerking tussen hen en de Nederlandse gasten. Tijdens de uitreiking van de certificaten kwamen de verhalen weer los en het werk wat is neergezet door de beide klusploegen is aanzienlijk. De rondleiding door de school ten tijde van de diplomering liet zien hoe de school zich door de loop der jaren heeft ontwikkeld. Het wekte veel bewondering op van de families die hun kinderen voor een jaar naar school stuurden. Oud studenten werken nu in de timmermanswerkplaats met alle machines in werking. Het is een hele bedrijvigheid. Een van de jongens is afgelopen weekend met Aart mee geweest naar Kampala om te leren waar de onderdelen te krijgen zijn en waar je op moet letten.

Inmiddels zijn Aart en Cobi van Dijk ook aangekomen met Flora, Aarts moeder. Voor onze kinderen weer een feest om Oma en haar oude buren erbij te hebben. Jan Lucas heeft de kleuterschool afgerond. Anne Fleur en Ruben zijn bevorderd tot de volgende klas op de lokale basisschool. Ze hebben nu alleen nog s ‘ochtends Nederlandse school met juf Famke. In de week van Kerst stoppen we daar ook mee en hebben ze de grote vakantie. Vanaf februari beginnen ze dan in Arua weer met het Oegandese school systeem. Nu is het tijd voor uitslapen, langer opblijven, vuurtjes stoken, uit logeren gaan en dat soort gesnor. Lisa houdt wel van wat meer leven in de brouwerij met de anderen thuis en klimt, als ze de kans krijgt, op de stoel van de anderen om ook mee te doen op de thuisschool.

De vrouwen en de kaartenmakers beleven goede tijden met hun producten. De vraag neemt toe en beide programma’s: Arua Home Crafts en LifeStitches breiden zich uit. Het is mooi om te zien hoe dit stukje werk hoop geeft in de persoonlijke levens van de betrokkenen.
Beste mensen, tot zover weer een update vanuit Arua, bedankt voor het lezen. Iedereen een hele goede adventstijd toegewenst!

In gebed verbonden,
Aart, Geesje, Anne Fleur, Ruben, Jan Lucas en Lisa den Breejen

• 15 December 2012 - 21:42

Jenneke:

Ja, ja heel goed om gelijk gehoor te geven aan de kritische oproep tot verschaffen van wat info over jullie leven. Bedankt!
    En wel of geen nieuws uit Arua, jullie worden niet vergeten.
    Alle goed toegewenst, met Gods nabijheid.
    groet: den Breejen 474

• 16 December 2012 - 16:54

Roelienke Buitenweg:

Bedankt voor je update! Ik lees je berichten graag en als ik voor jullie bid, is het fijn te weten wat er speelt.
    Veel plezier met jullie gasten en een fijne vakantie gewenst.
    Groeten, Roelienke

• 20 December 2012 - 13:50

Clara De Snoo:

Hallo luitjes!

Wat een samenwerking, gezelligheid en verbondenheid! En nu heerlijk genieten van een welverdiende vakantie. Fijne dagen toegewenst met tante Flora, we kijken nu al uit naar alle verhalen.

x Clara

• 20 December 2012 - 20:28

Arnoud En Marieke:

Lieve mensen, altijd leuk om over jullie wel en wee te lezen. Geniet van oma Flora! gezellig dat ze er is. Wij moeten opa en oma van Dijk missen, maar ik geloof dat ze het erg bijzonder hebben bij jullie. Veel plezier en goede dagen met elkaar gewenst! Veel liefs uit de Oranjestraat

• 22 December 2012 - 11:53

Bas En Conny Hoftijzer:

Hallo lieve vrienden,

Wij zijn weer helemaal op de hoogte van het uitgebreide verslag van jullie :-)
    Er is best veel bezoek geweest de laatste maanden, dus nemen we het jullie niet kwalijk hoor.
    Ook in de maasstraat worden jullie niet vergeten, en gedenken jullie ook in het gebed.
    Doe Flora Aart en Coby ook de hartelijk groeten. We missen Flora en de koffie.
    En geniet van het samenzijn, want voor je het weet is het weer voorbij
    We wensen jullie allen gezegende kerstdagen en Gods zegen in het nieuwe jaar toe.
    Een hartelijke groet uit H'veld.

Bas en Conny

• 01 Januari 2013 - 13:29

Theo Van Houwelingen:

Beste familie.
    een gezegend nieuwe jaar voor een ieder en voor allen die jullie lief en dierbaar zijn. Flora,bedant voor je sms-je. Doet ons goed. Al weer een beetje een afrikaanse oma aan het worden? Ha,Ha, ik zie dan gelijk zo,n verschrompeld besje voor me, maar mijn zus kennende zal dat wel meevallen. Aart en Geesje, geniet van de tijd dat je moeder/schoonmoeder bij jullie is. LIjkt me super leuk voor jullie en voor haar.. Ik weet niet of Aart en Cobie er nog zijn, maar doe ze de groeten vanuit Hardinxveld.

Gods zegen voor een ieder. Vanmorgen hadden we een preek over Jesaja 40 vanaf vers 12. God staat boven alles. Dan is het leven goed.

je ome Theo en tante Jannie

• 03 Januari 2013 - 19:17

Ruub & Aria, Benhard & Myrthe:

Ha Den Breejens,

alles goed daar? In de eerste plaats gelukkig nieuwjaar. Wij vroegen ons af of jullie ook oliebollen hebben gegeten. Was toch even wennen zo'n oud&nieuw zonder Flora. We twijfelden eerst om het te verzetten, maar dat is ook zo wat. Het was gezellig bij Bas & Conny aan de Maasstraat.

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ook fijn dat het met de kinderen goed gaat. Echt een kijkje in de keuken.

Veel plezier daar en geniet straks ook van jullie vakantie aan de Keniaanse kust!

We hopen jullie snel weer eens te zien! Flora, fijne vakantie en goede reis terug!

Ruub & Aria, Benhard & Myrthe

• 10 Januari 2013 - 02:43

Fam Den Breejen Almkerk:

Hallo Fam. den Breejen

Ik zat even te googlen en kwam een verslag van jullie tegen
    Leuk te lezen dat alles goed gaat bij jullie en de resultaten van een aantal jaren noeste arbeid
    zichtbaar worden.
    Ook je moeder stelt het goed zo te horen, ze begint al weer af te tellen.
    Doet iedereen de groeten van de fam. den Breejen uit Almkerk

Het allerbeste toegewenst voor 2013

• 11 Januari 2013 - 14:44

Hanny:

Ha Aart en Geesje + kids,
    Vandaag alweer 11 jaar geleden dat jullie getrouwd zijn. Van harte gefeliciteerd. Vanavond weer aan het stamppottenbuffet?

Hanny

• 14 Januari 2013 - 20:02

Mas Petersen:

Lieve Jan Lucas,van harte gefeliciteerd met je verjaardag ,lekker op vakantie in Kenia,dat is vast genieten met elkaar........groetjes Mas

• 16 Januari 2013 - 09:54

Hanny:

En nu is de vrouw des huizes jarig! Geesje, van harte gefeliciteerd met je 45e verjaardag. (zo, dan weet iedereen je leeftijd ook gelijk!)
    Ik begrijp dat jullie lekker op vakantie zijn. Geniet ervan. Wij genieten hier van de sneeuw.

Hanny

Familie

Wie •Aart, Geesje, Anne Fleur, Ruben, Jan Lucas en Lisa •Uitzendende organisatie Church Mission Society – Ireland (CMSIreland) •Zendende gemeente Hervormde Gemeente Giessen - Oudekerk en Peursum Wat •Met een christelijke vakopleiding 50 kansarme jongeren per jaar een betere toekomst bieden. Dat is waar we aan mee helpen. •Deze jongeren kunnen vaak geen andere opleiding volgen omdat ze door omstandigheden onvoldoende vooropleiding hebben. Waar •Het stadje Arua, dit ligt in het noordwesten van Oeganda (56.000 inw.), niet ver van Congo en Zuid-Soedan. Wanneer • Van juli 2008 voor een contract periode van 3 jaar, verlengd met een contract van no eens 3 jaar. Waarom •We gaan op uitnodiging van het schoolbestuur dat op zoek was naar een coördinator. Dit bestuur valt onder de verantwoordelijkheid van de Anglicaanse en Katholieke kerk in Arua (Oeganda) en Yei (Zuid-Soedan). •De gaven en ervaring die we gekregen hebben willen we graag gebruiken in dienst van God en onze naaste.

Actief sinds 29 Maart 2008